søndag 5. desember 2010

2. søndag i advent

Julen nærmer seg med stormskritt. Selv om jeg vet at det er kort tid igjen og mye som skal gjøres, er det godt å ta litt tid til kos med adventsprogram på TV, god mat og hygge sammen med venner og familie. Og så all den fine julemusikken... Denne for eksempel, er fantastisk flott! Sissel Kyrkjebø synger den på norsk. Her er teksten:

I en steingrå vinter
Vinden kald og fjern
Jorden som et panser
Vannet hardt som jern
Sneen hadde lavet ned
sne, bare sne
I den steingrå vinteren
en gang et sted

Himlen gir han fra seg
jorden lar han gå
jord og himmel bøyer seg
når han tar kronen på
i en steingrå vinter
i stallen mørk og trist
gjenoppstod vår herre selv
som Jesus Krist

Engler og serafer
kanskje var de der
kanskje himlen skjulte
en veldig englehær
men moren stod alene
jomfruelig og tysst
og velsignet barnet sitt
med et kyss

Jeg er svak og fattig
hva kan jeg gi til ham
Hvis jeg var en gjeter
da ga jeg ham et lam
og var jeg rik og vis
da fikk han velge fritt
Men jeg er bare meg
Jeg gir ham hjertet mitt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar